בעיות רגשיות אצל ילדים לרוב קשות ולעתים אף אינן ניתנות לזיהוי, אולם בכל זאת ישנם סימנים היכולים לשמש כתמרור אזהרה לגבי מצבו הרגשי של הילד. מצבים של פסיביות, אי שקט, תלות קיצונית ובעיות חברתיות מהווים איתות לגבי מצב רגשי בעייתי של הילד. בעיות רגש אצל ילדים הינן תופעה שכיחה מכפי שניתן לתאר והמודעות לנושא הולכת וגדלה וזאת נוכח החשיבות של אבחון מוקדם ונכון. במקרים רבים, בעיות רגש אצל ילדים אינן ניתן לפתרון בידי ההורים והמחנכים ולכן חשוב לפנות לקבלת טיפול בילדים עם בעיות רגשיות בידי אנשי מקצוע מומחים בעלי ניסיון מוכח בתחום.

החשיבות של איתור ואבחון בעיות רגשיות בקרב ילדים

בעיות רגשיות אצל ילדים אינן נפתרות בכל המקרים עם הזמן והרצון של ההורים לעזור לילד לעתים נבלם מתוך תחושת חשש ובושה. על מנת להתאים טיפול רגשי נכון לילד, הרי שיש להתנתק מהבושה וליצור שיתוף פעולה בין ההורה והילד ובין מטפל מוסמך. קבלת סיוע מקצועי יוצרת את האפשרות והתשתית להשגת תוצאות יעילות המביאות לצמיחה. בעיות רגש אצל ילדים מחייבות אבחון בידי גורם מיומן הלומד את התנהגות הילד ומזהה את הקשיים עמם הוא מתמודד. ההבנה ואיתור הבעיות הרגשיות מהווים מפתח לקבלת טיפול נכון ויעיל שיסייע לפתור את הקשיים. טיפול בילדים עם בעיות רגשיות כולל שיחות ושימוש בכלים שונים בהם כתיבה, ציור, צעצועים ועוד. הטיפול כולל מעקב שוטף אחר מצבו של הילד ובמקביל יתבצעו שיחות ושיתוף ההורים על מנת לבחון את תוצאות הטיפול גם בשגרת החיים.

מה כולל הטיפול?

בעיות רגשיות אצל ילדים

טיפול רגשי לילדים מועבר על ידי אנשי מקצוע מוסמכים ובעלי הכשרה בנושא אשר יכולים לזהות בעיות רגשיות והינם בעלי כישורים וכלים לטיפול מקצועי. העוסקים בתחום הטיפול הרגשי אצל ילדים הינם שורה של אנשי מקצוע ממגוון תחומים בהם: פסיכולוגים לילדים, מרפאים בעיסוק ובדיבור ועוד שורה של מטפלים המשתלבים בהליך הטיפולי כגון יועצי תזונה, עובדים סוציאליים ועוד. לצד הטיפול בידי גורמי מקצוע, הרי שלהורים יש תפקיד חשוב בתהליך. על ההורה להעניק לילד תמיכה לאורך כל שלבי הטיפול וכן לקחת חלק פעיל בטיפול. לעתים קרובות, ההורים נדרשים לנקוט פעולות מסוימות שנועדו לתרום ולסייע להצלחת הטיפול. זיהוי בעיות רגשיות אצל ילדים הינו שלב קריטי ומקדים לטיפול, הגישה הטיפולית כוללת ניתוח דפוסי ההתנהגות של הילד מתוך ניסיון להבין מה גורם לו להתנהגות המסוימת, האם הוא נמצע מביצוע פעולות מסוימות וכיצד הוא מתנהג במצבים שונים. הניתוח והאבחון מסייעים לשמר התנהגות נכונה לצד הבנת דרכים להימנעות מהתנהגות שאינה חיובית.

מענה מקצועי לקשיים רגשיים, חברתיים והתנהגותיים

פנייה לטיפול רגשי אצל ילדים עשויה להוות נקודת מפנה בחייו של הילד הסובל מבעיות רגשיות. איתור של סימני אזהרה מבעוד מועד, יאפשרו לחסוך לילד סבל ולהקנות לו מיומנויות חברתיות והתנהגותיות להתמודדות נכונה עם הסביבה. מצב של דימוי עצמי נמוך, עלול להוביל את הילד לפחד מביצוע פעולות חיוניות, חרדות, קשיים חברתיים וקשיי למידה ולכן הטיפול הינו חיוני ונחוץ ויאפשר לילד לצבור ביטחון ולשפר את איכות חייו.

המכון של חגי ודורון הוקם בשנת 2006 במטרה לספק מענה מקצועי לקשיים רגשיים, חברתיים והתנהגותיים בקרב ילדים בעלי לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז. אנו מאמינים כי כל ילד יכול למצות את הפוטנציאל הטמון בו בעזרת סיוע הכולל טיפול קבוצתי לשיפור מסוגלות רגשית וחברתית. אנו עובדים בשיטה טיפולית ייחודית המשלבת חוויות חיוביות ומחזקות לילדים וזאת תוך טיפול מקצועי בזמן אמת.

 

Share:

תפריט נגישות

חייגו אלינו