בעיות חברתיות אצל ילדים הוא נושא המוכר לכולם ומהווה מכנה משותף רחב לילדים מרקעים שונים. ילד יכול להיות מנודה חברתית מסיבות שונות ולעיתים עד לכדי מצב של חרם.

לנו, ההורים, אסור להתייחס למצב זה כגזירת גורל, וחשוב שנזכור כי יש הרבה מה לעשות בכדי למנוע נידוי חברתי וגם בכדי להתמודד איתו כשהוא כבר קיים.

איך נדע לזהות מצבים של נידוי חברתי?

הורים רבים מתקשים להבין איך יתכן שהילד המקסים והשמח שלהם, מגיע לבית הספר וחווה קושי ביצירת חברויות וקשרים עם ילדים אחרים. קושי זה משפיע על דרכי הפעולה של הורים ובהלימה מהווה השפעה על היכולת של הילד לפתח את המיומנויות החברתיות שלו.

נידוי חברתי - איך נמנעים?

אז כיצד נכון לתווך לילד סיטואציות חברתיות?

כיצד נלמד אותו איך רכוש חברים ולפתח קשרים?

כיצד נמנע ממנו חוויה חברתית שלילית?

בתור הורים, חשוב שנזכור כי דבר גורר דבר. חוויה חברתית שלילית שהילד יחווה, יכולה לגרום לו להסתגר, לאבד את הביטחון העצמי שלו ולהוות עבורו קושי חברתי בהמשך. מתוך החוויה השלילית הזו יפעל הילד במצבים חברתיים שונים והדבר יבוא לידי ביטוי ביכולת שלו להתמודד עם סיטואציות חברתיות.

לכן, טיפול מקצועי והכוונה נכונה, אשר בין היתר מלמדים את הילד כיצד לפעול בסיטואציות חברתיות שונות, חשובים ונחוצים על מנת למנוע נידוי חברתי של הילד.

מה הגורמים לנידוי חברתי?

קיימים גורמים רבים המובילים לנידוי חברתי וחרמות, ביניהם נמצא את הפרעת הקשב והריכוז והלקות הלימודית. ילדים בעלי לקויות למידה או/ו הפרעות קשב וריכוז פעמים רבות מתקשים ברכישת מיומנויות חברתיות בצורה תקינה והדבר מהווה קושי המשליך על חיי החברה שלהם. התגובה הלא מווסתת של הילד, האימפולסיביות שלו, הקושי שלו להבין את הסיטואציה החברתית – כל אלה ועוד מקשים על היכולת שלהם להשתלב חברתית ופעמים רבות מובילים למצב שבו ילדים אחרים לא רוצים בחרתם ומנדים אותם.

אז מה עושים?

איך מחזקים את הכישורים החברתיים של הילד?

בדיוק בשביל זה המכון של חגי ודורון כאן!

הקבוצות הטיפוליות במכון נועדו על מנת לדמות לילד מציאות חברתית שבה הוא אמור להסתדר ולהתקיים. באמצעות שני מטפלים מקצועיים, אשר מתווכים לילד את הסיטואציות החברתיות בזמן אמת, הוא לומד כיצד להגיד, כיצד לקרוא את הסיטואציה החברתית בצורה נכונה ולהגיב אלייה בהתאם, כיצד לשמור על קשרים חברתיים לאורך זמן, כיצד לרקום חברויות חדשות וכיוצ"ב. בין כל הילדים בקבוצה קיים מכנה משותף וכך הופכת הדינמיקה הקבוצתית לעוצמתית ומשמעותית עוד יותר, וזו מסייעת בחיזוק הביטחון העצמי של הילד ומיומנויות החברתיות שלו.

במכון של חגי ודורון, מכון להקניית מיומנויות חברתיות, אנו נותנים את המענה המקצועי והיעיל ביותר למגוון בעיות חברתיות של ילדים עם הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה, ובכך מסייעים להימנע ממצבים של נידוי חברתית או התמודדות עם מצב קיים.

Share:

תפריט נגישות

חייגו אלינו