רוב זמנם של הילדים עובר בבילוי עם ילדים אחרים, כאשר למרכיב החברתי יש חשיבות רבה בעולמו של הילד והוא מקבל משקל הולך וגדל עם השנים.

האינטראקציה החברתית מספקת לילד אפשרות להתמודדות עם מגוון מצבים בהם יצירת קשרים חברתיים, התמודדות עם סיטואציות חברתיות, רכישת חוויות חברתיות חיוביות או שליליות ועוד. מיומנויות חברתיות הינן בעלות חשיבות רבה ויש להן השפעה רבה על האופן שבו הילד חווה את שנות ילדותו על היכולות שלו לרכוש מיומנויות חברתיות שישרתו אותו בהמשך חייו.

מיומנויות אלה הן המפתח להצלחת שילובו של הילד במסגרות, חברויות, עבודה, זוגיות, משפחה ועוד.

קבוצת מיומנויות חברתיות לילדים

רכישת כלים להתמודדות עם קשיים חברתיים

לא כל הילדים מצליחים להשתלב באופן מוצלח בחברה ורבים מהם נתקלים במגוון קשיים הנוגעים למצבים חברתיים. לעתים, הילד מתקשה לבטא את עצמו וזאת על אף רצונו לפתח קשרים חברתיים. היעדרותן של מיומנויות חברתיות עלולה להשפיע על התפתחותו של הילד ועל חוויותיו החברתיות בהמשך דרכו ולכן יש לסייע לו בתהליך רכישת המיומנויות החברתיות שלו. אחת הדרכים לכך היא באמצעות קבוצה טיפולית לרכישת מיומנויות חברתיות.

הקבוצה הטיפולית מדמה לילד סיטואציות חברתיות אמיתיות ובאמצעות המטפלים בקבוצה הילד מקבל נקודת מבט שונה וכלים להתמודדות עם סיטואציות חברתיות .

קבוצת מיומנויות חברתיות לילדים מתאימה לסיוע בהתמודדות עם מגוון רחב של קשיים חברתיים, ובהם: בידוד ונידוי חברתי, מופנמות והיעדר ביטחון עצמי, תוקפנות ואלימות, דחייה חברתית ועוד.

למי מתאים הטיפול ומה הוא כולל?

קבוצת מיומנויות חברתיות לילדים מתאימה לכל שכבות הגיל – מגיל 6 ועד גיל 18.

התהליך כולל סדרה של מפגשים המלווים על ידי שני מטפלים מקצועיים, אשר מתווכים לילד את הסיטואציה החברתים ועוזרים לו לפרש אותה נכונה ולהתמודד איתה בדרכים שונות שהוא אינו מודע לקיומן.

Share:

תפריט נגישות

חייגו אלינו